Vandaag zit ik weer schaatsen te kijken. Ik zette de televisie aan en toevallig was daar weer een dagje rondjes rijden. Heerlijk vind ik dat, beetje dingen in huis doen met op de achtergrond de wereldtop in actie. Ik ging er vandaag vanuit dat het wel dicht bij huis zou zijn. Ik hoorde steeds Nederlandse liedjes, ik zag veel debutanten in beeld en neem dan de boarding van de baan: Essent, Intersport, Sunweb.nl, AD en nog veel meer Nederlandse bedrijven die via de boarding in de gekste kleurtjes de aandacht trekken.
Niets is minder waar. Het festijn is dit weekend in Rusland, een uur van Moskou. Bizar! Alles is meeverhuisd, de lokale economie zal helemaal geen kans maken en misschien ook wel geen interesse hebben. Nee, wij Nederlanders adverteren gewoon lekker over de hele wereld mee, kennelijk zijn wij de hoordsponsors van het hele WB festijn, samen met een paar Duitse bedrijven. Maar tja, misschien zijn wij dan ook wel weer het enige land waar veel mensen een regenachtige zondag graag met chocolademelk en een koekje voor de buis doorbrengen 😉
Wij Nederlanders zijn waarschijnlijk de enigen die kijken… met inderdaad een handjevol Duitsers?
Ook in Amerika zie je alleen maar Nederlandse Sponsors e.d. volgens mij heb ik er ook ooit in een blog al iets over gezegd…