Een hoge baas bij Ziggo is nu echt helemaal doorgedraaid. Op oudejaarsdag komt een of ander jong ventje aan de deur. "Ja, mevrouw De Dam, bent u dat?" Hij kijkt wat moeilijk… Ik zeg maar gewoon ja, omdat ik geen zin heb in een discussie over De of Van. "Ik kom om uw abonnement om te zetten naar Ziggo. "Oh".
Wacht eens even… ik heb al Ziggo. "Ja maar, u betaalt nog via Casema en u betaalt alles nog apart, dus ik moet u omzetten naar Ziggo".
Oudjaarsdag, kwart voor 1. Het is echt te zot voor woorden. Dat zeg ik ook tegen het jongetje. "Het is ook maar gewoon mijn werk". Hij heeft gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik van Ziggo niet gewoon een fatsoenlijke brief verwacht, zoals dat bij een net bedrijf hoort. En ik ook verwacht dat mij goed uitgelegd wordt wat voor actie dit nu weer is. En dat ik niet van een pukkelig geval voor de deur wil horen dat ik ‘effe moet omschakelen’.
Meneer Ziggo, ik snap dat u persoonlijke aandacht belangrijk vindt, maar op deze manier is het niet bevorderlijk voor uw klantenbinding…